Tjugonionde december

Hej!

Dagen före julafton kunde jag självklart inte sova, så jag kollade på en film som heter "An American crime" som är en verklighetsbaserad film från 2007. Den handlar om en 16-årig tjej och hennes syster som hamnar hos grannkvinnan när hennes föräldrar åker iväg och jobbar. Väl där låser den instabila 6-barns mamman in henne i källaren och låter under flera månader hennes egna barn samt grannbarnen tortera henne som de vill för att lära henne en läxa. Den här filmen är hemsk men inte alls lika grov som "the girl next door" som också är baserad på samma händelse men har haft mycket ändringar.
I verkligheten hette tjejen Silvia Likens och när hon väl dog efter skallskador hade hon över 150 brännmärken över hela kroppen, blåmärken och de hade hällt kokande vatten över henne så hennes skinn var förstört. Och allt det orskades av stor del av tonåringar, en av killarna som bodde i huset var bara 12-13.
Jag kan bara inte få filmen ur huvudet, det som stör mig mest är att så många visste om det men inte gjorde nåt för att få det att sluta. Att ingen av grannbarnen sa nåt till sina föräldrar eller att inte ens Sylvias egna 15-åriga syster gjorde nåt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0