Tolfte December

Hejsan!

Jag har just städat, och sett ett "Two and a half men" avsnitt och nu ska jag nog se ett till innan jag tar en dusch. Sen har jag tänkt att ta en promenad, först till köpcentret här borta och se om det är öppet och sen försöka hitta ställen jag inte har varit förr. Så ska ladda mp3:n nu så den inte laddar ur som den gjorde sist. Vet inte om jag ska gå på julmarknaden en sväng också eller vänta och se om Rebecka hänger på efter jobbet, kanske gör båda.

Jag har läst om bombattacken i Stockholm också, och trots att det är väldigt illa så är jag glad att det inte är värre. Att inte fler dog eller blev skadade. Det måste ju vara för jäkligt för bombaren dock, han offrar sitt liv för att döda andra och så lyckas han inte ens med det, snacka om misslyckad. Det var länge sen jag läste om det men om jag inte minns fel så blir många självmordsbombare tränade i flera år före och blir hjärntvättade till att tro att det de gör är för en större sak än de själva och att de kommer bli belönade efter döden genom att komma till en speciell himmel med evig lycka. Så om de misslyckas är det inte som att de kan få en andra chans till att göra det bättre. Att vuxna människor kan tro att det kommer ge dem hämd eller att det ska lösa deras problem på något sätt är obegripigt.
Aja, antar att det blir en lång utredning och snart kan man väl läsa allt om bombaren och få veta hans motiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0