Första november

Mamma har bett om fler bilder på området där jag bor så tog några där jag var ute och gick idag. Vädret idag är inte perfekt, så bilderna är ganska mörka. Men är fortfarade 17 grader så är riktigt glad för att det är varmare i år än vad det brukar vara i November.

Min "brygga", vet inte vad jag ska kalla det på svenska, det är "dock" på engelska så jag chansar på brygga.


Resturanger och nomallt sett är det fullt av turister här, båten ligger till höger.





Gaten där jag vanligtvis går in, finns en till på andra sidan men den här är närmast till min brygga och om man ska in i stan. Har äntligen blivit lite kompis med vakterna, de bryr sig inte så mycket eftersom det är mycket folk som bor här, men jag har sagt hej i några veckor nu och de känner igen mig så de frågar till och med hur det är nu, jag vart bara lite nöjd första gången de frågade.


Jag tycker det är skönt att bo så nära gaten för de som bor i mitten får gå en bit för att komma ut.


Min brygga igen, från andra hållet.


Båten!


Familjens lägenhet är längst ner i det gråa huset.


Vägen jag går från familjen så gott som varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0