17 okt 2010

Längsta inlägget någonsin-
Igår hittade vi världens mysigaste bar full av spanjorer och så gott som inga turister så dit ska jag åka fler gånger. Vi var där innan krogen och jag träffade fler tyska au-pairer. Inget mot dem men jag vill träffa lite fler engelsktalande au-pairier eller folk som bor här för det blir jobbigt i längden om alla andra pratar tyska förutom jag. Visst pratar de engelska med mig men känns som det vore roligare att träffa mer folk. Vi var till en krog som var riktigt stor, och jag tappade bort vart vi var flera gånger. Men musiken var inte så bra, mest techno. Men i det största rummet var det helt okej, band som Mando Diao. Saknade mina 2 party tjejer Sandra och Frida gjorde jag också!

Krogen- det är dåliga bilder men helt omöjligt att få till nåt bättre.
 





Idag var jag på en jättemysig lunch med familjen, sen träffade vi deras kompis föräldrar som jobbade på liten bar över gatan, de bjöd på god choklad trots att det var packat där mitt på dagen, folk stod utanför och väntade på att få komma in. Jag gillade stället så ska ta nå bilder nästa gång.





Innan lunchen stannade vi till vid ett bageri där de köpte jätte goda "kakor", de säljs bara under en viss tid under året och är riktigt, riktigt goda. Önskar jag kunde skicka receptet till syrran så hon kunde lära sig att göra de så jag kan äta de hemma också.




Julia kikar runt på deras kompis båt.


Solnedgången från båten.


Hörde en rolig sak från deras vänner också att många spanjorer som åker till Sverige måste gå till en psykolog under sitt första år för de kan bli deprimerade. Troligtvis för att det är så mycket mörkre än i Spanien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0