18 okt 2010

Jag har haft en skön dag, hade Julia på morgonen medan Andrea var på spanskalektioner och sen hade vi lunch med hennes vänner. Andrea visade mig en liten butik som hade fina halsdukar och väldens sötaste väst hittade jag men ska spara pengarna och köpa en jacka istället tror jag. Vet inte vad jag hade gjort hemma, frysit arslet av mig antagligen. Här var det 17-18 grader idag och jag gick ändå och frös så fort jag inte var i solen. Och vantar måste jag skaffa mig, blev alldeles stel idag när jag satt i parken och övade på spanskan. Försöker lära mig "ser" och "tener" men känns helt omöjligt att komma ihåg det. Tror det är lite för mycket överkurs men tror det vore bra senare om jag kunde det. "Ser" är iaf "att vara" och "tener" är "att ha", så om jag vill säga att jag har 4 systrar säger jag, Tengo cuatro la hermanas. Någon som kan rätta mig?! För det känns som att jag är helt ute och cyklar. Och att allting finns i informell singular och formel singular, formell plural osv dirvier mig till vansinne, likaså att även saker kan vara maskulint och feminimt det är ju helt omöjligt att hålla koll på!

På vägen mot parken.


Kommentarer
Postat av: Erika

Du verkar ha det bra! :)

2010-10-21 @ 21:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0